مقده ای برسئو (SEO)

مقده ای برسئو (SEO)

سئو در اصل یک روش بازاریابیست که بر روی امکان رویت سایت در گزارش جستجوی طبیعی موتورهای جستجو زوم میکند
بیشترین ترافیک وارد شده به سایت ها در اثر جستجوی طبیعی افراد در موتورهای جستجوگر بزرگی چون گوگل,بینگ , یاهو است
برای رسیدن به رتبه بندی بهتر,افزایش ترافیک و معرفی برند از طریق موتورهای جستجوگر باید هم بصورت فنی و هم بصورت خلاقانه روی فرایند سئو کار کرد.موتورهای جستوگر در ایجاد هدفمندترین ترافیک فوق العاده و منحصر به فرد هستند
SEARCH QUERY
کلماتی که کاربر در زمان جستجوی کالایی یا خدماتی یا موضوعی در جعبه جستجوی موتورهای جستجو وارد میکند با ارزشترین کلمات هستند تا ازآنجاییکه تجربه نشان داده ترافیک حاصل از موتورهای جستجوگر می تواند سبب موفقیت وب سایت ها شود
 علت اینکه موتورهای جستوگر بدون وجود سئو نمی توانند سایت را درک کنند چیست؟
موتورهای جستوگر با اینکه باهوش هستن و همیشه در حال بهبود فناوری خود که سایت ها را عمیقا بخزند و نتایج بهتری دراختیارکاربران بگذارند باز هم به کمک شما نیاز دارند اینجاست که استفاده درست از سئو باعث جذب هزاران بازدیدکننده به سایت  میشود.البته باید مواظب بود با حرکات اشتباه سایت شما می تواند در موتورهای جستجو پنهان یا دفن شود.سئو علاوه بر قرار دادن محتوای سایت در اختیار موتورهای جستجو باعث افزایش رتبه میشود.
نحوه ی کار کردن موتور های جستجو:
دو عملکرد اصلی و بزرگ موتورهای جستجو گر که یکی از این عملکردا خزش(crawlingh)ایندکس کردن سایت و محتوای آن ودیگری فراهم کردن لیست رتبه بندی شده و مرتبط برای کاربران می باشد. شبکه ی جهانی وب رو مانند شهر بزرگ زیرزمینی تصور کنید که ایستگاه های زیادی دارد.هر ایستگاه یک سند منحصر به فرد(معمولا یک صفحه ی وب است که در بعضی شرایط این اسناد می تواند یک فایل پی دی اف یا  jpg سایر فایل ها باشد.
موتورهای جستجو گر برای اینکه تمام شهر را بخزند و تمام ایستگاه هارو در مسیر بیابند از بهترین مسیرها ی موجود یعنی لینک ها استفاده می کنند.
عملکرد اول : خزیدن و ایندکس کردن سایت
خزیدن و ایندکس کردن میلیاردها سند، صفحه، فایل، خبر، فایل ویدئویی و رسانه در شبکه جهانی وب 
عملکرد دوم: فراهم کردن نتایج مناسب
فراهم آوردن نتایج مناسب برای کوئری های کاربران از طریق لیست کردن صفحات مرتبطی که بر اساس همین مرتبط بودن رتبه بندی می شوند.
صفحات وب با استفاده از ساختار لینک در وب می توانند بهم پیوند بخورند. لینک ها به ربات های موتورهای جستجوگر که خزنده یا اسپایدر نام دارند اجازه ی دسترسی به میلیاردها سند بهم پیوسته و مرتبط را می دهد. موتورهای جستجوگر زمانیکه صفحات وب رو پیدا کردند کد های موجود در ان را رمزگشایی میکنند و بخش های انتخابی را در پایگاه داده بزرگی ذخیره می کنند و بعد ها این کد ها زمانیکه کوئری جستجو شده,مرتبط با آن باشد فراخوانی میشوند.
برای دسترسی راحتتر به این چنین داده های عظیمی موتورهای جستجوگر دیتاسنتر های ساختار یافته ای در کل جهان دارند. این مرکزها برای اینکه مقادیر زیادی از اطلاعات را با سرعت پردازش کنند دارای هزاران دستگاه می باشند. زمانی که کاربر جستجویی را در موتور جستجو انجام می دهد، تقاضای او به سرعت پردازش میشود حتی یک یا دو ثانیه تاخیردر این پردازش میتواند موجب نارضایتی کاربران گردد. بخاطر همین موتورهای جستجوگرتلاش می کنند. پاسخ  مورد نیاز کاربران را هرچه سریعتر فراهم آورند.
موتورهای جستجوگر ماشین های پاسخگویی می باشند که زمانیکه کاربری بصورت آنلاین جستجویی انجام می دهد میلیاردها سند خود را بررسی و دو کارانجام می دهد کار اول فقط نتایجی که مرتبط با جستجو هست یا می تواند مفید باشد برای کابر نشان دهد ثانیا صفحات موجود را برحسب محبوبیت و اطلاعات موجود در آن رتبه بندی میکند مرتبط بودن و محبوبیت سایت می تواند بر سئو آن تاثیر به سزایی بگذارد.


نوشتن نظر







وبلاگ گروه آرتین

ارائه مطالب مفید و سودمند در زمینه طراحی سایت ، بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

درباره گروه فناوران آرتین

گروه فناوران آرتین با یک تیم با تجربه ، خدماتی چون طراحی سایت ، طراحی سیستم های اختصاصی تحت وب و تحت ویندوز و بهینه سازی سایت را بر اساس نیاز و سلیقه مشتریان ارائه می کند . این شرکت با بهره گیری از دانش و تکنولوژی های جدید برنامه نویسی توانسته با همت و پشتکار خود سیستم های پر قدرت و حرفه ای تحت وب همچون فروشگاهی ، شرکتی ، سازمانی ، صنعتی و سیستم های اختصاصی مورد نیاز کارخانجات را تولید و به عرصه فروش