طراحی سایت واکنش گرا یا رسپانسیو

طراحی سایت واکنش گرا یا رسپانسیو

در گذشته میزان استفاده از سخت افزارهای متفرقه موبایل و تبلت نزدیک به صفربود ولی در حال حاضر شرایط خیلی تغییر کرده و خیلی از کاربران ترجیح میدهند خیلی سریع از طریق موبایل و یا تبلت ایمیل هایشان را چک کنند و یا به صفحات وب سایت دسترسی پیدا کنند .
به همین علت دیگر هر وب سایتی باید به این موضوع یعنی رسپانسیو بودن وب سایت اهمیت بسیار زیادی بدهد . ا
ز آنجا که امروزه فناوری به یک بخش ضروری از زندگی روزمره تبدیل شده است در نتیجه می بایست طیف گسترده ای از دستگاه هایی که کاربران به واسطه آنها قادر به دسترسی به اینترنت هستند را در نظر گرفت. زیرا انعطاف پذیری، کلید موفقیت کسب و کار به خصوص کسب و کار آنلاین است.
امروزه کاربران از بیشمار نمایشگر در ابعاد بزرگ و کوچک برای دستیابی به صفحات اینترنت استفاده میکنند. همان طور که در معماری، با بهره گرفتن از تكنولوژی مدرن این امكان را فراهم می آورند تا بتوان اجزاء و تجهیزات مختلف را به طور خودكار كنترل نمود، طراحی وب سایت واکنش گرا نیز رویکرد مناسبی است که طراحان وب را قادر می سازد تا با پیاده سازی وب سایت انعطاف پذیر، نسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش دهد. تا چندی پیش برای نمایش یک وب سایت در موبایل، طراحی و برنامه نویسی مجزا تحت عنوان Mobile version یا سایت موبایل محور انجام می‌شد. در این نوع طراحی، سرور با توجه به شناسه مرورگر کاربر تشخیص می داد که کاربر سایت را با موبایل بازدید می کند در این حالت محتوای موبایل را در همان آدرس به او نشان می‌داد یا او را به URL مخصوص موبایل هدایت می نمود.
اهمیت طراحی وب سایت واکنش گرا  یا ریسپانسیو (RESPONSIVE)
با طراحی سایت واکنش گرا دیگر نیازی نیست که برای هر گجت موجود در بازار یک سایت اختصاصی طراحی کرد. در طراحی سایت واکنش گرا که Responsive Web Design مشهور است، ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و ... در ابعاد مختلف می شود که این کار به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.
سایت واکنش گرا برای واکنش سایت نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها مورد استفاده قرار می گیرد.
یک شرکت پیشرو و موفق بایستی اطلاعات کسب و کار خود را به بهترین نحو ارایه ونسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش مناسب دهد. با توجه به این امکان بی نظیر کاربر تعامل بهتری با سایت برقرار کرده و این تکنیک تاثیر مثبت و جذب بیشتری روی کاربر خواهد داشت. هم اکنون موقع تغییر و ارائه سایت در محتوایی جدید و قالبی پیشرو می باشد.

نوشتن نظر







وبلاگ گروه آرتین

ارائه مطالب مفید و سودمند در زمینه طراحی سایت ، بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

درباره گروه فناوران آرتین

گروه فناوران آرتین با یک تیم با تجربه ، خدماتی چون طراحی سایت ، طراحی سیستم های اختصاصی تحت وب و تحت ویندوز و بهینه سازی سایت را بر اساس نیاز و سلیقه مشتریان ارائه می کند . این شرکت با بهره گیری از دانش و تکنولوژی های جدید برنامه نویسی توانسته با همت و پشتکار خود سیستم های پر قدرت و حرفه ای تحت وب همچون فروشگاهی ، شرکتی ، سازمانی ، صنعتی و سیستم های اختصاصی مورد نیاز کارخانجات را تولید و به عرصه فروش